maandag 23 maart 2015

Hoe het zo kwam...



Het begon allemaal tijdens de kerstinkopen. Martien was mee voor de gezelligheid, en terwijl we winkel in, winkel uit liepen bespraken we van alles. Allebei waren we op een punt in ons leven waar we op zoek waren naar een nieuwe bestemming, om dat overgewaardeerde woord 'uitdaging' maar eens te omzeilen.
Martien: "Ik denk wel eens, ik zou wel bij mensen thuis willen koken." Tegen mij was al vaker gezegd dat ik misschien maar eens verder moest met mijn bak- en kooktalenten, nu ik uit het onderwijs was gestapt. Dus ik riep meteen: "O leuk, dat wil ik ook. Zullen we samen beginnen?"
Niet dat we eerst zonder gespreksonderwerp zaten, maar de rest van de middag hadden we genoeg om over te praten. Die avond belde Martien twee keer met allerlei ideeën, en er werd een weekendje afgesproken om te brainstormen.
De weken erna hadden we regelmatig contact, het botste en vlamde nu en dan wel, want verantwoord eten en biologisch is nu eenmaal een principekwestie voor mij, en Martien wilde het ook graag betaalbaar houden.
De naam de Eettafel werd bedacht, nadat onze eerste ingeving de Eetkamer een bestaand restaurant bleek te zijn in de omgeving. De site Thuisafgehaald.nl had ik toen al ontdekt. We besloten dit principe te omarmen en te starten met afhaalmaaltijden en huiskamerdiners. Zo konden we ervaring op doen, ontdekken wat we klanten kunnen bieden.
Ik maakte een Thuisafgehaaldaccount onder onze nieuwe naam, maakte een facebookpagina aan. Begin maart hadden wij ons try out diner, met vrienden en familie. Het koken samen bleek bijzonder goed te gaan, leuke ontdekking als je zo in het diepe springt! We hadden een heerlijke middag in de keuken en het diner werd een gedenkwaardige avond.
Op 27 maart hebben wij alweer ons tweede huiskamerdiner.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten